AMAZING TRIP / PART 5

052

FREDAG

Så kom vi helt hen til weekenden, og nu var der kun små 3 dage til vi skulle rejse hjem, men det slog jeg til side fordi jeg ikke ville tænke på det, jeg havde det rigtig godt, og aldrig har jeg nydt et sted så meget som Mallorca! 🙂

Denne fredag kunne vi sove lidt længere end vi havde gjort de andre dage, oven på den gode og meget lange og varme dag igår med at se og røre delfiner, og gå i mange graders varme 😛

Da vi stod op og mødtes gik vi ned til morgenmads buffet’en og fik mad og kaffe, også havde vi aftalt, at idag ville vi tage ud på egen hånd, da vi havde fundet ud af man kunne opleve drypstenshuler / grotter i en by der hedder Porto Cristo, så efter morgenmaden gjorde vi os klar til at gå ned til bus stop stedet som var tæt på vores hotel.

262 265 324 325

TUREN TIL PORTO CRISTO

Bus turen tog ikke lang tid, måske 20 minutter vil jeg gætte på, og det var rart at prøve at sidde i en af deres egne by busser der køre rundt, og se lidt nyt på vejen til Porto Cristo.

Da vi ankommer til Cuevas Drach som stedet hed, var der helt vildt mange mennesker!

Vi går i kø for at betale for vores entre, også ellers videre hen mod grotterne for at stå i kø til at være med på rundvisningen der startede kl. 11, selvom køen var lang, så gik det forholdsvis hurtigt med at komme hen til indgangen af de store hule grotter 🙂

Da vi kommer ind i grotterne kunne man med det samme mærke den lune der er inde i sådanne steder, jeg syntes ikke der var meget fugtigt, mere lunt, og vi var mange der gik rundt derinde, så vi skulle lige holde øje med hinanden så vi kunne følges ad, jeg fik taget rigtig mange billeder derinde, jeg syntes stenene var så flotte, nogen dryppede endnu og andre tror jeg ikke dryppede længere, men de havde forme og man kunne med sin fantasi forestille sig alt muligt de kunne ligne, det var rigtig specielt og flot at se.

Der var klart blå/grønt vand i siderne hvor vi gik, hvor stenene spejlede sig i vandet, det var et utroligt syn syntes jeg.

Efter vi havde gået hele vejen rundt afsluttede vi et stort sted hvor personalet derude havde sat mange bænke op som alle os mennesker skulle sætte os på, da vi gjorde det begyndte en mand at fortælle på flere sprog om manden der for mange år siden fandt grotterne, lyden var meget dårlig og han talte kanon hurtigt, så jeg fik ikke fat i hvad han sagde overhovedet, men jeg tænker det kan google’s hihi  hvis man er interesseret i at vide mere om det 😉

Efter hans informationer, slukkede de lyset og tænde lyset ude ved vandet hvor der så kom sejl’både med folk der spillede violiner og musik i, det var rigtig smukt og flot lavet!

Efter musikke og sejl’bådende kunne man stå i kø til at få en lille sejl tur i bådene, men det droppede vi da køen var lang, og vi havde det varmt, så vi smuttede ud igen, og gik over til den store souvenir butik de havde derude og fik kigget lidt, også besluttede vi os for at gå op til Porto Cristo by, som vi  alligevel var i for at få mere ud af dagen og hygge os der på egen hånd.

Byen var stor og der var mange mennesker over alt, men byen var rigtig flot, der var store huse og masser af souvenirs butikker, og is caféer og meget andet, det var rigtig hyggeligt at bruge en times tid lige at gå rundt der og kigge.

Vi ville så finde en bus der kunne køre os tilbage til Porto Colom igen efter vi havde brugt over en times tid på at gå tur i byen, men underligt nok kunne vi ikke finde nogen, og google maps sagde en ting, men det viste sig ikke at passe med hvad vi skulle, så vi gik ned til havnen hvor vi kunne se det var der alle busser ville holde, så forhørte vi os der da vi kunne se på bus skiltet at den bus vi havde kørt med til Porto Crissto først ville køre kl. 18:15 og klokken var kun 14:30 cirka så det var jo alt for lang tid for os at vente på og især i varmen vi gik i ..

Vi vælger så at gå tilbage til Cuevas Drach / Grotterne for at se om der var nogle busser vi kunne tage der ogå bare skifte et andet sted, men det kunne vi heller ikke uden at ende længere væk og skulle vente endnu længere tid!

Jeg begyndte at blive lidt træt og tænkte inden i åhh nej hvorfor tænkte vi ikke på at undersøge bussen inden vi tog afsted haha, men jeg tænker ikke meget på busser når jeg er vant til herhjemme i København at de køre hele tiden og ikke med 3-4 timers mellemrum!

Vi valgte så bare at tage en taxa hjem, der var ikke langt, så det kunne ikke blive dyrt når vi alle 3 splejsede om turen hjem 🙂

Så man kan virkelig sige vi havde en god dag og rigtig var afsted på egen hånd trods bus problemet, vi tog afsted på egen hånd, vi så grotterne, havde det sjovt, vi så Porto Cristo, og vi blev kørt hjem i taxa hihi 😛

248

TILBAGE I PORTO COLOM

Da vi var kommet godt tilbage i taxa til hotellet, ville Mette & Marc gerne på stranden igen og snorkle og hygge, jeg var lidt træt, og min fod var hævet på grund af varmen og den stadig var øm at gå så meget rundt på, fordi vejene og turen i Porto Cristo var rigtig meget op af stejle bakker så det havde været lidt hårdt syntes jeg, så jeg ville bare slappe af og være lidt mig selv, så jeg valgte at gå ud og få sol og bade i poolen på hotellet.

Det var dejligt at ligge ved poolen og slappe af, da jeg efter noget tid havde ligget derude så møder jeg en anden fyr fra personalet der også arbejder for det team de havde ansat ‘Anmation’ men denne gang var det ikke ‘P’ som jeg ellers havde snakket med de andre dage, denne dag var det ham jeg mødte for første gang i tirsdags eller onsdags jeg er lidt i tvivl om dagen, men en af de to dage var det .. 😛

Hans navn kan jeg heller ikke udgive så ham kalder vi for ‘C’ han legede med børnene som er hans job, og da han så mig kom han pænt hen og sagde hej og spurgte efter Mette & Marc, hvor jeg sagde til ham at, de var på stranden så jeg lå der alene fordi jeg var træt efter den tur vi lige havde haft i grotterne, så talte vi ellers lidt mere og fik hinandens facebook, og han viste mig billeder af et sted han havde været dagen før, og han var bare utrolig venlig og smigrede mig lidt med komplimenter som at han syntes jeg havde flotte øjne, og han havde virkelig flotte øjne selv så det fik jeg helt bestemt sagt til ham hehe! 😛

Han spørg mig så om jeg vil med ud bagved og drikke en cola med ham, fordi når han er ved poolen skal han helst ikke bare stå og snakke men passe sit job, men han var ved at have fri inden han skulle bytte med ‘P’ for at arbejde på hotellet ved siden af som de skiftedes til at gøre.

Jeg sagde pænt ja’tak og tog mine ting fra poolen med også gik vi derud bagved, og ud bagved var derude på den store teresse hvor mig, Mette & Marc plejede at spille kort ude på om aften uden for underholdnings stuen.

Da vi kom derud, sad ‘P’ der allerede og en anden pige fra det andet hotel, samt en anden fyr der bare var på besøg, så jeg fik da mødt nogle stykker af personalet og vi faldt godt i snak, de var super søde og sjove og rigtig venlige.

‘C’ Spurgte mig om jeg ville ses efter han havde fri fra det andet hotel, der havde han fri kl. 23 også ville han have mig med på en ny bar nede ved stranden der hedder ‘Mojitos’ og det sagde jeg ja til, jeg elsker at møde nye mennesker, og at møde nogen på Mallorca også lige personalet var da kun en oplevelse, også at gå med dem ud og opleve noget på den måde kunne være rigtig sjovt! 😀

Vi aftalte at mødes når han havde fri fordi jeg sagde til ham at vi ikke ville spise på hotellet denne aften da vi skulle ud og spise for at fejre Mette & Marc’s forlovelse, og lige hygge os, og det passede jo helt fint når ‘C’ ikke var der.

Efter vi havde aftalt planen, gik ‘C’ da han skulle videre på det næste hotel og arbejde, og jeg gik ud til poolen hvor Mette & Marc var kommet ud efter deres tur på stranden, jeg var helt vildt glad og overvældet ogver lige at have mødt ‘C’ og de andre personale jeg havde siddet med, og fortalte dem det hele og spurgte om de ville med os på den ‘Mojitos bar‘ der iaften, og det ville de heldigvis godt, fordi jeg ønskede også atd e tog med mig, så jeg ikke bare render alene rundt med folk jeg ikke kender, da jeg er en god mennesker kender vidste jeg godt de ikke var farlige eller noget, men jeg var bare på og ville have Mette & Marc med!

Efter vi havde ligget en lille time sammen ved poolen gik vi op på værelserne for at gå i bad og gøre os klar til at komme ud og spise ved havnen i Porto Colom, der havde vi set mange hyggelige restauranter 😛

347 349

AFTENEN ♥

Vi fandt et rigtig hyggeligt sted, hvor der også var live musik!

Det eneste der var øv, var at Mette & Marc fik ikke lige det rette mad de havde bestilt første gang så det skulle lige sendes retur, men ellers nød vi at sidde der, vi fik taget billeder og grinet sammen 🙂

Vi blev og drak vin og lidt øl også spiste vi dessert, jeg blev hurtig halv pløret, men det er jo ikke noget nyt, fordi vi hyggede os, og da vi skulle gå tilbage til hotellet fordi klokken var ved at blive 22:30 allerede så var vi i rigtig højt humør, og jeg kunne pludselig bare gå uden min fod gjorde ondt, så jeg råbte op til Mette & Marc, se jeg kan gå – jeg kan gåååå haha 😛 Jeg tænker det måske var lidt af vinen og den øl jeg havde drukket der gjorde jeg kunne, men overrasekende nok, havde jeg ikke ondt og kunne godt gå rigtigt, det var dejligt fordi man ser sQ så sjov og halv dum ud når man halter rundt!

Jeg skrev en besked til ‘C’ for at høre om når han havde fri kunne komme ind til os og drikke nogle drinks sammen hvis han måtte det, fordi jeg var i tvivl om personalet må det med gæsterne også selvom de er på det andet hotel, og han svarede tilbage det måtte han godt, og han nok skulle komme, så fik jeg os et par søde smilende og kysse smileys med på vejen i de beskeder, jeg blev glad og min summende Mallorca fornemmelse jeg havde i maven blev lidt større, men jeg tænkte også inden i jeg ikke ville ligge for meget i noget, fordi jeg for det første nok aldrig ser ham igen, og for det andet han nok er en der charmere alle piger! – Men Mette blev ved med at sige og forklare, at ja sådan er det mange steder i udlandet, men hun syntes ‘C’ lød rigtig sød, så jeg skulle da bare slå mig løs og hygge mig med ham, hvor jeg sagde ja’ja nu for vi at se hihi, jeg var lidt genert må jeg indrømme, ham ‘C’ gjorde mig blød i knæene på en helt underlig måde, normalt er jeg typen der bruger lang tid at vise følelser for andre fyre, men hvis jeg så er sammen med en fyr kan jeg sagtens det uden at lægge følelser i det, men der var nu noget med ham her, hvor jeg ikke rigtig kunne lade være at tænke
‘ihh stop med at vær så søød’ 🙂

Jeg, Mette & Marc sad og spillede kort hvor først ‘P’ kom hen og joinede sammen med Jessica som var gæst på hotellet, vi lærte dem at spille sorte per og røvhul / Asshole, Stinkey Pete. Haha det var så sjovt, og de sad og sagde okay så hvis min mor spørg hvad jeg laver så skal vi bare sige asshole? haha, ej man skulle have været der, men vi hyggede meget og fik godt med drinks vi jo kunne få ud af vores all inclusive 😛

Lidt efter kommer ‘C’ og jeg blev glad for at se ham, han joinede med at drikke lidt og spille kort, lidt efter lukkede vores bar inde på hotellet og vi besluttede vi så kunne gå videre ned til stranden hvor vi skulle ind på den nye ‘Mojitos’ ‘C’ spurgte om jeg ville gå lidt i forvejen med ham, og det ville jeg rigtig gerne, men Mette og Marc skulle op og hente deres ting og med kortene på værelset først, så da vi kommer ud i receptionen, står der en receptionist ved navn ‘JJ’ der også er bøsse, men en der er super flot, og så sjooov og sød!, men han snakkede så meget at hverken mig eller ‘C’ bare kunne gå, også nåede Mette & Marc at komme ned, så endte det med vi fulgtes allesammen ned til baren, som faktisk også var hyggeligere end hvis vi bare var gået i forvejen 🙂

MOJITOS

Da vi kommer hen til baren sidder vi udenfor på en stor teresse, der var rigtig hyggeligt, man kunne se udover stranden, og inde i baren var der billiard bord, og bar plus vi havde en bar udendørs i nærheden af hvor vi sad, jeg får hurtig bestilt de første Mojitos til os 4 fordi det syntes jeg vi skulle have nu vi var på den bar af samme navn hihi, og derefter kørte det med drinks stærke som long iceland, sex on the beach, og jeg lærte bartenderen at lave filur som jeg godt kan lide, og vi fik på et tidspunkt gratis shots som var noget lyse grønt stads det smagte meget godt, men hvad det var aner jeg ikke haha 😀

Vi startede med at snakke rigtig meget, da vi lige var kommet, også skulle jeg & Mette på toilettet hvor vi går sammen derud, også begyndte Mette igen ‘ Mie du skal bare kysse med ‘C’ han er sød og vi hygger os’ hihi jeg var ret genert, men inden i ville jeg gerne, og når jeg har drukket er jeg god til ikke at være så genert haha!

Da vi kommer ind igen fra toilettet var ‘P’ & Jessica også kommet samt ‘JJ’ og nogle andre piger som arbejder på det andet hotel, det var så sjovt og hyggeligt! 😀

Jeg fik vist ‘JJ’ billeder og fortalte ham om Gustav vi har herhjemme i Danmark, og han syntes han var flot, men seriøst de to sammen ihh det ville jeg godt se haha, der var så meget krudt i ‘JJ’ han var glad, sprudlende, og meget venlig! jeg talte en del med ham om jeg også skal igang med at uddanne mig til receptionist og sådan ..

efter noget tid med flere drinks indenbords og med den udendørs bartender der også nu havde joinet vores bord, syntes jeg da at vi skulle lave noget fælles, så jeg besluttede vi skulle lege druk legen ‘Jeg har aldrig / I have never’ haha det var så sjovt, og forstod hurtigt hvordn man skulle gøre, sikke mange skøre og sjove sandheder vi skulle høre på hihihi, jeg kunne mærke jeg var lidt træt efter vores lange og gode dag, og oveni det var jeg fuld men vi hyggede så meget at jeg bare nød det og virkelig værdsatte min aften i selskab af min bedste søster & hendes bedste Marc samt de nye og fantastiske mennesker vi var der med, det var virkelig en ubeskrivelig god aften! 😀

Jeg og ‘C’ sad ved siden af hinanden, og han fik da hvisket lidt til mig at han syntes om mig, og havde lyst til at kysse mig, men nok ikke lige foran alle de andre til at starte med, så vi startede med at holde lidt nussende i hånd under bordet, også på et tidspunkt gik jeg på toilettet, og da jeg kom ud så jeg ‘C’ stod inden for hvor der var en væg som gjorde at alle ved vores bord ikke kunne se os, så jeg gik selvfølgelig hen til ham, hvor vi snakkede og fik hvisket lidt frem og tilbage han sagde på et tidspunkt ‘Can you feel it’ og der kyssede jeg ham og sagde ‘yes’ jeg blev glad og tænkte at så var det ikke bare mig der føte vi havde en gnist også kyssede vi lidt videre!
ihh min første rejse og min første sommer’flirt hihi!

‘Nu er jeg ikke racist, men har altid sagt til mig selv jeg ville passe på mig selv og hvis jeg skal have en mand en dag skulle han være dansker, men det har jeg så fået nyt syn på nu .. som i vil høre mere om i næste uge ;)’

Marc råber så indefra bordet af ‘C’ & Mie kom nu tilbage fordi Mette var gået forbi og havde set os stå der og kysse haha, det var lidt pinligt, men også sjovt fordi ingen sagde noget alle var glade og vi hyggede videre med at lege ‘I have never’ haha, og vi kunne holde lidt mere synligt i hånd derinde.

Da klokken blev lidt over 3 mener jeg så lukkede stedet og vi var også rigtig godt fulde og trætte, så mig og ‘C’ gik i forvejen imens Mette & Marc gik lidt længere bagved os, vi snakkede og han var bare så skøn, vi havde det rigtig sjovt og talte fint sammen, trods mit snøvlende engelsk når jeg var ret fuld 😛

På et tidspunkt opdager jeg at Mette & Marc ikke er bag os, vi kunne ikke se dem, så vi vælger at stoppe op og vente på de ville komme, men efter noget tid hvor vi godt kunne se dem, men langt nede af vejen spørg ‘C’ om jeg ville med hjem til ham eller om han skulle følge mig tilbage til hotellet .. jeg vælger at jeg ikke orkede at løbe ned til Mette & Marc så jeg sagde ja til at gå med ham hjem, da jeg godt ville se hvordan han & ‘P’ boede da de bor sammen.

Vi kom hjem til dem, og ‘P’ var ikke hjemme, jeg syntes det var fedt at se hvordan de boede, det var en to værelses lejlighed men ikke ret stor og de havde næsten ingenting i lejligheden kun en seng hver og lille te køkken, samt lidt reoler og klæde skab, men de havde så hver sin altan.

‘C’ fortalte at det er deres firma der giver dem gratis sted at bo og de spiser gratis mad på hotellerne, så det er derfor det så sådan ud, og de er der kun i sommer perioden som vil sige cirka 3-4 måneder også rejser de enten hjem eller videre, men det var stadig en hyggelig oplevelse for mig at høre om og se hvordan de bor på Mallorca 😛

Vi begynder at kysse lidt igen også snakker vi vidst ikke mere om hvad der så skete haha !!

Efter en times tid følger ‘C’ mig tilbage til hotellet så jeg kunne komme i seng, og han skulle selv sove da han skulle arbejde på vores hotel dagen efter og møde kl. 9 så jeg havde ondt af ham, men sådan er det jo når man har haft en god og uforglemmelig aften hihi!

Jeg kom i seng lidt over kl. 05 og var helt færdig, så jeg faldt hurtig i søvn.

‘Denne dag for mig var en af de bedste, bare det at lære ‘JJ’ ‘P’ & ‘C’ og Jessica og lidt af de andre bedre at kende var en fantastisk oplevelse, og jeg håber inderligt jeg vil møde dem igen!’

To be continued .. ;b

Læs med imorgen hvor du høre om hvordan vi tilbragte vores tømmermænds dag og om jeg så mere til ‘C’ ? 😉

Vil du læse mere om grotterne vi havde besøgt i løbet af dagen kan du læse mere om dem her: http://www.cuevasdeldrach.com/