AMAZING TRIP / PART 4

091

TORSDAG

Vi stod rigtig tidligt op denne dag kl. 7, da vi ville blive hentet af Star tours guide bud kl. 9 udenfor hotellet, så vi ville godt lige nå at få morgenmad og gøre os klar inden turen til Marineland!! 😀

Da bussen kom tog det ca en times tid hvor vi kørte igennem Mallorca og forbi forskellige byer, nogle byer var velhavende og andre lignede næsten spøgelses byer, men horisonten og udsigten var meget unik at se, der var et stort og langt flot bjerg, og vidst en borg eller slot vi kørte forbi, guiden i bussen var en venlig og sjov ældre mand, der kunne flere sprog så han var god til at fortælle undervejs hvad vi kørte forbi, men den dårlige lyd i bussen gjorde vi næsten ikke kunne høre ham eller høre hinanden når vi talte.

093

MARINELAND

Da vi ankommer til Marineland som vi havde glædet os utrolig meget til, fordi vi vidste at der ville være delfiner inde, så gik vi hen mod indgangen, og vi kunne se hvor mange mennesker der var, det er nok et meget populært sted på Mallorca især for turister 🙂

Prisen var dyrere at komme ind end i tivoli og zoologisk have herhjemme, men vi var ligeglade vi skulle jo derind.

Når vi kom ind til indgangen var der nogle folk med løse papegøjer man kunne holde og få taget billede med, det fik jeg taget med Mette, men jeg valgte dog ikke at købe det, da jeg syntes det var dyrt, når vi også lige havde betalt 20 Euro for at få taget billede med delfin når jeg skulle røre den, ihh hvor var jeg spændt og solen stod meget højt fra en skyfri himmel så der var ekstremt varmt derinde! Men jeg nød det.

Marineland, var ikke et stort sted, men der var forskellige kryp dyr, som slanger, firben, frøer og der var pingviner, papegøjer, aber, søløver, lyserøde flamingoer og andre vand dyr og fugle dyr at se, også havde de lavet et vandland børn og voksne kunne bade i derinde, det så vildt hyggeligt ud!

Også havde de et stort område der var delt op med en café og en restaurant hvor man kunne få noget mad i skyggen og kigge udover stranden og havnen der var at se derfra.

119

PAPEGØJE SHOW

Vi startede med at se et papegøje show som begyndte kort tid efter vi var ankommet til marineland, det var rigtig sjovt, det var to der havde klædt sig ud som pirater, hvor de kunne få papegøjer til at cykle om kamp, og regne matematik og alt mulig andet, de var så søde og det var ret underholdene både for børn og voksne syntes jeg.

247

DELFINERNE & SHOWET

Efter vi havde set Papegøje showet som varede næsten en time, så gik vi rundt i parken og så os omkring, og jeg fik købt et sødt lille lyserødt armbånd med en lille delfin på, jeg tænkte at herfra skulle jeg bare have en souvenirs fra 😛

Vi stod så i laaaang kø for at få taget billede med en delfin, det er nok højde punktet derinde da der virkelig stod mange mennesker i kø, vi hørte også flere danskere derinde, det var lidt sjovt at høre andre danskere nu vi kommer fra et hotel hvor vi var de eneste danskere ..

Mig & Mette havde gået hurtig hen mod køen så vi var nogle af de første til at komme ind og få taget billede med delfinen!!

Jeg var spændt og havde sommerfugle i min mave, da jeg kommer ind skulle det bare gå meget stærkt, så alle kunne nå at få taget det billede, så det var jeg lidt over da jeg nok godt ville have kælet og brugt mere tid på at se delfinen, men jeg gjorde det!!

Jeg rørte den fik sat mig ned på hug og hurtig kigget op mod fotografen som fik taget et billede, jeg er ikke helt fan af det, men gider ikke tænke på hvordan jeg ser ud på det, men bare at jeg røre delfinen hihi!!, Og jeg var lidt heldig da det kun var meningen man skulle se jeg røre delfinen, men så kom den anden delfin’bandit lige svømmene og kom med på mit billede hehe så der skiller jeg mig lige ud fra de andre mennesker 😀

Det var en drøm der gik i opfyldelse, jeg syntes delfiner er nogle bløde, smukke og mystiske væsner, men de ser glade og kærlige ud, så jeg er rigtig glad for at have oplevet det! 😀 <3

Efter billede skulle vi gå ind i stedet hvor man skulle sidde på bænke der var højt oppe, lidt ligesom når man er inde og se fodbold, sådan et sted var det vi skulle ind på, vi fandt et godt sted hvor vi havde frit udsyn og solen ikke stod i vejen.

Først så vi søløver der kom ind og lavede show, med de klappede og dansede, og sprang igennem ringe i vandet med deres trænere, det var rigtig sødt og hyggeligt at se, jeg elsker søløver UUUHH UHH haha, ej, men det var en oplevelse!

Efter Søløverne havde vist sig frem og var færdige, blev det tur til delfinerne, som var et fantastisk show, der var 4 delfiner der svømmede under vandet og over vandet med deres trænere de dansede, og hoppede meget højt op over en linje i luften, samt skulle de hoppe over en lille pige der havde fået æren og sidde en båd nede i vandet ved dem, jeg var så fascineret at jeg bare smilte over hele ansigtet og nød showet!! <3

Jeg ved, at måden de nok har fået de kære dyr til at gøre som de gør ikke er i orden eller rar, og det er på mange måder dyre mishandling, men vi skulle derind, og min drøm med at se og røre en delfin blev opfyldt, så at tænke på deres baggrund ville jeg ikke, jeg kunne se at de var vant til det, og de ikke led på nogen måder, så når man er inde i Marineland må man distancere sig fra sådanne tanker, for ellers vil jeg ikke anbefale man tager derind!

I får lige et par billeder af showet herunder 😉

173 176 204 214

EFTER MARINELAND

Efter Showet, gik vi hen til restaurant’en for at få noget frokost og lidt at drikke, det var rigtig rart nu det var så varmt, og energiet hurtig kan køre en ned til træthed, men jeg var frisk og trods varmen nød jeg bare at blive mere brun og at være sammen med Mette & Marc derinde 😀

Efter maden gik vi hen og fik vores billede vi havde fået taget med delfinen, også besluttede vi os for at der ikke var mere i parken at se, men vi kunne gå en lille tur i den by vi var i, det var et lille område uden for Palma, så det gjorde vi, fordi bussen ville først køre tilbage til hotellet kl. 15.

Vi gik ned og så en super flot havn med kæmpe store luksus yachter, og vi fik os en is i heden, samt vi så de store etage bygninger som både var hoteller og lejligheder, og der var mange tøj butikker og forskellige souvenirs butikker med lidt mere blandede ting end i de butikker vi havde i vores by Porto Colom, så der fik jeg købt en lille gave til min far, han skal have når jeg ser ham igen, også gik vi lidt op og ned af gaderne der var.

Da vi gik tilbage til bussen og den skulle køre os tilbage til hotellet, kørte vi igennem Palma byen, og guiden viste os de kongeliges skib, og en kæmpe mur der var bygget i 1900 tallet for at holde pirater væk dengang, samt vi så de fede by steder, og meget andet, Palma er en flot by som jeg gerne vil opleve en anden god gang, efter noget tid i bussen, faldt vi alle mere eller mindre i søvn, varmen og alle indtrykkende slog mig helt ud så jeg var meget træt ;b

066

TILBAGE I PORTO COLOM

Da vi kom tilbage til hotellet var vi stadig trætte, og det var super varmt, så vi gik ned til den skønne pool og fik badet samt ligget og slikket mere sol, jeg kunne seriøst bo ved den pool!!

Min skønne og savnede veninde fik jeg ringet sammen med for at fortælle hvordan jeg havde det, og høre hvordan hun havde det, det var virkelig dejligt at høre hendes stemme, vi plejer at ses herhjemme rigtig meget, så jeg savnede hende, og hun passede Marco min kat imens jeg var på Mallorca, så det var også godt at høre hvordan min bandit havde det, og hvad jeg kunne forstå var han som han plejer, sød, kærlig, en æde dolk og crazy 😀

Efter vi havde ligget i poolen en times tid, måske lidt mere gik vi op på vores værelser for at komme i bad og gøre os klar, så gik vi ned til aften buffeten, vi var allerede godt sultne igen og så frem til hvad maden denne aften ville byde på 🙂

Aftenbuffet’en var denne aften med først salat bar, brød, de sædvanlige pomfritter og mini pizza slizes, også på suppe, bøf stroganof, kalkun kød, og fisk, det var ret lækkert syntes jeg, og super godt at få noget mad!

257 259

AFTENEN

Efter en masse god mad .. alt for meget faktisk haha ! og en god omgang dessert fra dessert buffeten, gik vi vores sædvanlig aftens tur, men denne gang en ny laaang tur, et var rigtig hyggeligt at gå nogle nye veje, og min fod var i meget mere bedring end den havde været i starten af ugen, så det var rigtig godt at jeg kunne sætte farten mere op og følge med i Mette & Marc’s tempo..

Vi gik op og ned af høje stejle bakke veje, og vi så nogle nye butikker, og huse, det var rigtig godt med den tur.

Efter turen gik vi tilbage til hotellet hvor vi så aftens underholdning der denne aften var ballet / dans, det var rigtig flot, men intet vildt da selve scenen hvor underholdningen foregår på ikke var ret stor, men de kunne godt nok deres trin, og det var stadig en oplevelse at se underholdningen, vi fik også hilst kort på ‘P’ som var på job det meste af den uge vi var på hotellet da det var hans første uge, og jeg syntes han klarede det rigtig godt, og han var rigtig sød, sjov og snak’saglig haha 😀

Vi hyggede uden for underholdnings stuen ligesom de andre aftener da det var for varmt at sidde inden for, hvor vi fik drinks, chips og spillet kort, vi hyggede os helt igennem meget! 😀

Vi kunne høre oppe fra pladsen uden for hotellet at der igen denne aften var live musik hvor vi gik op og så der var nogle line dansere der dansede til musikken der blev sunget og spillet, det var rigtig fedt, og andre gæster fra vores hotel stod og rokkede og små dansede lidt imens de også kiggede på det, jeg kunne smile og bare nyde de syn så længe vi sad der, alle var glade og alle bekymringer væk 😀

Det var en rigtig dejlig afslutning på en af de bedste dage i mit liv!

To be continued .. ;b

Du kan læse mere om Marineland her: http://www.marineland.es/

Læs med imorgen hvor jeg åbner op for min mini sommerflirt, fortæller om at vi fejrede Mette & Marc’s forlovelse, og meget andet sjovt! 😉

God Lørdag, husk at nyd solen vi har hjemme i Danmark idag den er skøn ligesom dig. 🙂