AMAZING TRIP / PART 1

005

Hola allesammen 😀

Jeg er kommet godt hjem fra Mallorca i mandags nat, det var sent og lidt hårdt at komme så sent hjem især fordi jeg slet ikke var parat til at rejse hjem, og helst ville blive dernede noget mere end hjem til reality ..

Jeg vil rigtig gerne fortælle jer allesammen om min første ferie som gik over alle forventninger helt fantastisk, jeg vil fortælle dag for dag, for at historien bliver til at overskue og læse for jer, så jeg håber i læser med fra idag og til alle ugens dage er overstået så i kan høre om min oplevelser på Mallorca, jeg har set så mange smukke steder, oplevet meget på få dage som at møde nye bekendtskaber, fik en mini sommerflirt, set byer, og bare været super glad for at være dernede, det var så stort, og en uforglemmelig ferie, og please en eller anden tag mig tilbage dertil .. !! Hihi 😉

008

REJSEN TIL MALLORCA D. 22/6

Jeg skulle mødes i toget på hovedbanen med Mette & Marc
(Min søster & Hendes kæreste) da de var i det direkte fra jylland og jeg ligeså godt kunne møde dem der for at følges ud til lufthavnen.

Da vi ankom til lufthavnen fik vi hurtigt tjekket vores bagage ind, men inden da nåede jeg lige at ryge et par smøger som jeg ikke ville kunne efterfølgende, og det havde jeg behov for inden den lange tur og jeg var så spændt at så skal man bare ryge en smøg hehe ..

Efter lidt over en time kunne vi endelig gå hen og blive boardet helt ind, da vi kommer ind på den anden side efter at være blevet boardet ind, var jeg meget fascineret af hvor stor Københavns lufthavn egentlig er, det er jo helt vildt!

Det var som at gå i et shoppe center.. Jeg har jo som sagt aldrig rejst eller rigtig fløjet før, så det var helt nyt for mig at være deromme bag og se alle de butikker og tax free ting de havde at byde på, for hold nu op det var stort, og flot.

Vi fandt et lækkert sted derinde i den store lufthavn / shoppecenter sted, for at spise noget mad inden vi skulle flyve, og det var rigtig godt og hyggeligt. 🙂

Flyet vi skulle flyve med var ikke et af de helt store fly, som jeg troede, og det var kun rart at se vores fly, et lille blåt ægte Star Tours fly, som er det samme som ‘TUI’ der er selskabet, jeg vil tro det er større end Bornholmer flyet, men det var heller ikke meget større end det.

Da jeg satte mig på min plads ved vinduet i flyet, satte Mette & Marc sig ved siden af mig, jeg kunne mærke min nervøsitet begyndte at dulme mere frem, jeg var rigtig spændt og nervøs over at skulle flyve inden længe, men mest af alt glædede jeg mig så meget til at lande på Mallorca! 😀

Da vi endelig skal til at lette holdt jeg godt fast på armlændene, og bare lyttede til Mette der sagde jeg skulle kigge op, og lidt på stewardesserne eller høre på hende, hun var selv lidt nervøs, så var det ikke så skræmmende.

Da vi kom op i luften kunne jeg godt slappe lidt mere af igen, men da jeg så ser ud af vinduet og opdager vi er helt vildt højt oppe på himlen det eneste jeg kunne se var et smukt landskab af skyer, det var så smukt et syn et slags no’mans’land og fluffy fredfyldt sted hehe ..

Men der blev jeg nervøs over tanken om vi var så højt oppe, men jeg prøvede at bevare roen og bare fokusere på filmen de havde sat på i flyet som var den nye Night at the museum 3 (lige til info, den film var ikke ligeså god som de to andre) dog uden lyd, men det gjorde mig ikke noget jeg fulgte med alligevel.

Efter der nok var gået en times tid i flyet begyndte jeg at blive rigtig træt i kroppen og i hovedet, jeg ved ikke om det var på grund af dagen havde været lidt hektisk med de ting jeg skulle nå inden rejsen, eller om det var det at sidde i flyet som jeg ikke er vant til, men jeg faldt ihvertfald lidt i hen .. jeg sov ikke rigtig, men jeg fik slappede godt af med hovedet der røg lidt ned og til siderne, det var rart at bare slappe af og når jeg åbnede øjnene kunne jeg kigge udover det smukke sky’landskab.

Vi fløj over flere steder på vores tur til Mallorca, det kunne man følge på en skærm over vores sæder, det var først Danmark, så forbi Tyskland, og videre mod Spanien som vi fløj henover, det var rigtig flot at se i Spanien der kunne man se mere af jorden, og der var mange blå pletter at spotte mod jorden som var pool’s og solen var ved at gå ned så den flotteste solnedgang var at se ud af vinduet, det nød jeg og begyndte at smile over tanken om, at nu var vi snart på Mallorca 😀

007 009

ANKOMMET TIL MALLORCA

Da vi landede på Mallorca, var jeg ret træt efter den lange tur, og det havde været lidt hårdt at sidde ned i over to timer syntes jeg, og der var blevet hurtigt indelukket og varmt i flyet, så jeg nød at komme ud af det, vi gik ned til bagage stedet, hvor vi efter kort tid fik vores bagage også gik vi ellers mod udgangen, hvor der holdt en masse busser og stod guider fra Star Tours, det var super rart at se det egentlig slet ikke er så svært at finde det man skal finde når folk er lige ude foran 😛 ..

Da jeg træder helt ud af lufthavnen for at gå med Mette & Marc over til de Guider for at finde ud af hvilken bus vi skulle med for at komme til vores hotel ‘ES Corso’ i Porto Colom så kunne jeg virkelig mærke luft fugtighed’s forskellen, der var varmt så snart jeg kom udenfor, jeg blev helt glad ved tanken, men jeg tænkte os puha håber der er lidt mere luftigt i vores by end lige der ved lufthavnen, men der var flot og jeg så de første palmer der var udenfor lufthavnen at se hihi.

Vi fandt vores bus, og den begyndte at køre mod hotellerne der lå i samme retning som vores, og vi var de sidste der skulle sættes af, det var blevet rigtig sent og mørkt da vi var ankommet til Mallorca, så der var ikke rigtig meget vi kunne se ud af vinduet fra bussen, men turen var ikke så slem, den var dog lidt lang da vi var de sidste der blev sat af på vores hotel, men alt ialt var det en god tur, jeg er glad for vi valgte Star Tours.

Da vi ankom til Hotellet tænkte jeg wauw, her er lyst og rigtig flot i receptionen, og jeg kunne ikke vente med at se resten den næste dag, men også bare det værelse jeg ville få, vi fik først forskellige værelser, men han lavede det så om sådan så vi kunne bo lige ved siden af hinanden, jeg fik værelse nummer 116 og Mette & Marc fik nummer 117, det var super dejligt vi kunne det, sådan så vi var tæt på hinanden.

Værelserne var helt mørke da vi kom op på dem, men vi gik lige ind til hinanden og fik sagt godnat, for vi besluttede os for at gå i seng med det samme da vi alle 3 var godt trætte efter rejsen dertil og klokken var allerede over midnat.

Det var selve min rejse, jeg håber i vil læse med igen imorgen hvor jeg fortæller om mit værelse, mere om hotellet og hvad vi brugte tiden på at lave den første dag på Mallorca 😉