MIN TUR TIL JYLLAND

IMG_0117 (1)

Heej Sweetii’s 😀

MIN SIDSTE UGE

Hele sidste uge var jeg en travl travl pige, jeg fik nået rigtig mange ting, praktiske som personlige, og udover det skete der som jeg fortalte om i torsdags spontane ting også, og det vil jeg gerne fortælle jer alle nærmere om idag 😉

I Mandags startede min dag ud med jeg skulle i terapi på stolpegården, efter der skulle jeg direkte ind til København og til min første erhvervs praktik samtale på Hotel Tivoli.

Mødet var spændende, og jeg syntes det gik godt, ham jeg talte med fortalte mig om selve praktik jobbet, og udover det at de aldrig har haft nogen ‘udefra’ som mig før, de tager ‘normalt’ kun rigtige elever der søger elev praktik som receptionist eller service’økonom.

Så det at han måske vil ansætte mig fra 1 juni og frem til august, gjorde at jeg blev rigtig glad, og fik også sommerfugle i maven, fordi nu er alt jeg kæmper for med min fremtid om en uddannelse, pludselig meget tæt på !!

Planen er nu, at ham jeg var til samtale med skal tale mere med mig og min konsulent fra ‘Plan & Handling’ Også må vi se om både ham og jeg selv tør at tage chancen og komme i praktik, for gør jeg det, så vil jeg få en masse erfaring, og en god fod inden for døren, da han sagde de ville lære mig op som en rigtig elev bliver, det eneste vigtige krav han havde til mig var, at jeg helst skal kunne tale rigtig godt engelsk da største delen af deres kunder / gæster på hotellet er fra udlandet, og det gjorde mig nervøs, da jeg ikke selv syntes jeg er den bedste til flydende engelsk uhh 😮

Men men men .. I Tirsdags var jeg så til en AVU’samtale på Kvuc, og den samtale gik meget bedre end jeg havde forventet, jeg skulle igennem en hurtig test i mundtlig engelsk og skriftlig engelsk, og der blev jeg vurderet til jeg kan starte på deres enkelt fag i englsk på 10’klasse niveau, det havde jeg ikke selv troet, fordi jeg var aldrig oppe i engelsk i 9’klasse afgangs eksamen, men jeg har altid været meget glad for engelsk, så med årene er jeg måske blevet bedre 😛

Så planen er nu at jeg skal i denne uge tale med min konsulent fra ‘Plan & Handling’ om de vil hjælpe mig så jeg kan starte på Kvuc som har opstart med aften hold til august, samme tid som jeg forhåbentlig starter på receptionist uddannelsen, så juhuu der er noget at håbe på lige nu 🙂

I Onsdags skete der så den spontane ting, som var at efter jeg havde fået ordnet dagens praktiske pligter rundt i byen, skulle jeg med bussen til Århus, for at besøge min søster og hendes kæreste der har købt nyt hus, og min far var også i Jylland hvor han havde lejet et sommerhus med sin kæreste, så de havde arrangeret vi alle skulle komme ned i weekenden og spise frokost med dem, hvor min storebror jeg også har i Århus og hans familie også ville komme, så jeg tog da helt fint afsted til Jylland i Onsdags, og det blev planlagt om mandagen, så derfor blev det ret spontant for mig at tage afsted den dag, da jeg ellers normalt helst ser, at hvis jeg skal rejse må det godt planlægges lidt før afgang hihi, men jeg elsker spontanitet, og vil sige jeg har virkelig haft nogle gode dage i Jylland ..

I Torsdags var det Kristi Himmelfarts dag, og jeg fik kort skrevet på bloggen, så håber i alle er med igen indtil nu ;b

Mig og min søster & hendes kæreste hyggede i deres have det meste af formiddagen, da vejret var super skønt også tog vi om eftermiddagen ud og sagde hej til min far og hans kæreste i det sommerhus de var i, hvor vi rigtig hyggede os, og tog ud og spiste om aften 😀

FullSizeRender

I Fredags, havde jeg og min søster en rigtig SØSTER’DAG, vi tog på road’trip sammen igennem Århus & Djursland, først kørte vi ud til noget der hedder ClausHolm slot hvor der var noget livstils messe, og det var rigtig lækkert vejr, så det var spændende at gå rundt ved det slot og se de mange fine biler og boder der var opstillet.

IMG_0208 IMG_0209

Efter det kørte vi til Ebeltoft for at se verdens længste træ skib Fregatten’ der fik vi en gratis rundvisning, og masser af historie fra dengang skibet sejlede og var under krig, det var virkelig spændende og et super stort og smukt skib, så kommer nogen af jer nogensinde til Ebeltoft i jylland er der værd og tage ind at se skibet!

Efter vi havde været dér i nogle timer skulle vi køre tilbage mod Århus for at hente min søster kæreste der havde fået fri fra arbejde, og skulle med os til Århus kræmmermarked, så der tog vi ind og fik gennemset alle boder derinde igennem, og prøvet skyde telt, vi hyggede og fik grinet og smilet en masse 😀
Ialt var det bare en super god og tiltrængt Fredag!

I Lørdags kom dagen hvor vi skulle ud til sommerhuset igen hvor min far & hans kæreste var i sommerhus for at spise frokost med dem og vores storebror og hans familie, så det fik vi gjort og vi var der hele dagen, det var så dejligt og godt at se familien nogenlunde helt samlet på ét sted ♥

Igår Søndag, skulle jeg først rejse hjem om aften kl. 19:15, så vi stod op og spiste morgenmad sammen, mig og min søster & hendes kæreste, også valgte vi ellers at vi ville ud og se på dyr, så vi kørte til Ebeltoft / Kolind endnu engang hvor vi kørte til Ree Park Safari og så en masse søde, specielle og udlandske dyr, som tiger, løver, giraffer, aber og meget andet .. jeg hyggede mig rigtig meget derinde sammen med dem, vi fik også en mini guide tur i en jeep, som kørte os rundt i parken og hørte lidt information om dyrene.

IMG_0248 IMG_0269

Jeg elsker virkelig dyr, og nyder, at se de dyr vi også har i zoologisk have i København, men jeg må indrømme at det her var meget sjovere og mere spændende at gå rundt og se på, da man går rundt i en park hvor alt er mere frit og åbent samt kommer man meget tæt på dyrene i forhold til hvad man gør i Københavns Zoologisk have så det var en rigtig dejlig dag, vi havde igår.

Da jeg skulle hjem skulle jeg for første gang prøve at rejse hjem med noget der hedder Go’Moredet er hvor man kan komme billigere hjem end bus og toget, fordi man får et lift af en billist med andre passager også, og det var en rigtig hyggelig tur, jeg mødte da nogen nye mennesker der var snak saglige så turen ikke blev alt for lang, og kom hjem hele vejen i en bil, det var rart!

Min Tur til Jylland var først og fremmest spontan, men den har også været super hyggelig og uforglemmelig, jeg har nydt de dage! 🙂

Og huset min søster og hendes kæreste har købt er virkelig Drømme’huset!

Tak for nogle gode dage i Jylland til jer jeg har set og været sammen med!

Og til jer mine søde læsere vi ses snarest igen.